Den hamrende flotte sølvgrå tender med knaldrøde sæder tiltrak mange nysgerrige ved broen på havnen i Palma på Mallorca.
Vilddyret måler 50 fod, 15,30 m, fra for til agter, og der er plads til 13 voksne om bord. Tre fremme på offshoresæderne ved den overdækkede førerplads og de 10 øvrige passagerer på de store langsgående U-sofaer med tykke hynder i skind og god rygstøtte.
Sofaerne går fra midtskibs og bagover ud mod pontonerne på det enorme agterdæk. Med en bredde på 4,71 m er der masser af plads på den flotte teakdørk, der går fra for til agter. Man kommer om bord via en landgang, der skydes ud over den brede og meget dybe badeplatform samt en flot skjult centreret badestige.
På den dybe badeplatform er yderligere fire siddepladser på de to sofaer på hver side af indgangen til agterdækket. Her sidder man med udsigt bagover mod kølvandsstriben.
Ved høje hastigheder bør sikkerhedsseler og redningsveste anvendes for at sikre passagerernes sikkerhed om bord.
Bag førerpladsen er et stort pantry i børstet stål, som byder på alt fra ismaskine til køleskab, grill, vask og affaldskurv. På begge sider af det fantastiske førermiljø fører trapper frem til det store fordæk, hvor der er plads til en kæmpe solmadras.
En meget kraftig liste i rustfri stål går fra for til agter – den fungerer mere som håndliste end som en rigtig pulpit i knæhøjde. På siden finder man i alt seks meget stærke fortøjningsklamper, selv midtskibs så der er mulighed for brug af spring, og ruller til tovværk.
Tenderen har selvfølgelig 12 V udtag og ferskvandsbruser samt et super moderne underholdningsanlæg, der kan klare de nye iPod’s. Rundt om hele tenderens pontoner er monteret en meget tyk fender i hærdet pvc, som tåler stor belastning og beskytter mod hårde knubs.
Oh mamma mia!
Vi vover os ind under det nærmest futuriske og hærdede glastag. Her er miljøet tæt på det man finder i mindre fly med det nyeste og bedste i navigationsinstrumenter fra Simrad. Skipper og to passagerer sidder godt i de specialkonstruerede offshoresæder, der giver super sikkerhed og sørger for aflastning af lænd, ryg og ben, når kræfterne slippes løs og tenderen løftes op i vandet og sejler 57 knob – lige over 100 km/t.
En mængde runde og let aflæselige instrumenter viser alle funktioner om bord. Instrumenterne er overskuelige for den der styrer dette vilddyr, når samtlige 900 hk slippes løs.
På overdækningen sidder antenner og toplanterne, horn m.m. Fremme i stævnen findes en dyb ankerbrønd og føder til tovværket, der sidder i meget kraftige fortøjningsklamper. Ankeret i stævnen betjenes med el og fjernbetjening.