Lækker kvalitet og velfungerende
Den tidligere nævnte så lækre kvalitet, oplever du naturligvis i selve konstruktionen af skrog og dæk, og i det hele taget er båden godt skruet sammen. Men oplevelsen af cockpittet er også blandt de positive, og det materiale som båden er beklædt med virker stilfuldt.
Der er tale om et produkt med navn Silverguard, en bestseller blandt imiteret læder, som er enormt slidstærkt og holder farven i mange år trods solens stråler, samtidig er det super nemt at rengøre, og ganske behageligt samt udstråler en metallisk glød. Læg dertil en ganske gennemført teakaptering, som kun sjældent ses i den størrelse både.
Førerpladsen er naturligvis super velfungerende, og en smart funktion finder du i måden at starte båden på. Nøglen sidder i ”kahytten” – så slipper du for at den hænger i vejen, så man starter båden med et enkelt tryk på en knap og vupti, de 220 hk fra den velkendte MerCruiser 4,3 L MPI springer i gang.
Det skal lige nævnes, at båden jeg prøvede i Italien, var udstyret med den powerfulde 5.0 V8 med 260 hk – men jeg har sejlet rigtig meget med den ”lille” motor, og kan love for det er rigeligt til 210 Overnighter.
En fiks detalje handler om en form for plade, som er monteret lige over instrumenterne, denne er med til at fjerne det genskin, der måtte opstå i sollys som ofte generere – smart.
Bagest finder du en lækker solmadras over badeplatformen, som er smukt integreret i bådens skrog, og med indbygget badestige gør det ombordstigningen efter badet eller vandskituren til en leg.