Under fordækket er der volumen til en helt rektangulær queen-size og delvist fritstående dobbeltkøje, mens der stadig er god plads til toiletog separat bruserum mellem forkahytten og salonen nogle trin oppe. Under fordækket er der også indgang til en god gæstekahyt med stor rektangulær dobbeltkøje.
Vi sejlede Carver 37 med to 260 hk 3,0 liters TDI Mercruiser dieselmotorer i Køge Bugt syd for Dragør i en let vind og en let krapsø. Bådens to motorer er bygget over en VW-turbo dieselmotor, der er ombygget af Mercury til powerboats. Testbåden var desuden udstyret med Mercurys joystick Axius manøvrekontrol.
Med dagens forhold planede C37’eren ved 1314 knob og accelererede op at plane på blot 12,5 sekunder, mens det tog os ca. 30 sekunder at nå dagens topfart på 28,4 knob. Vi kunne trimme stævnen lidt op og ned, men det påvirkede kun farten minimalt.
Testbåden havde kun sejlet fra Dragør til den flydende bådmesse i Ishøj og retur indenfor de seneste måneder inden testen, så det er meget sandsynligt, at begroning på bunden har haft en reducerende effekt på 1-2 knob på topfarten under vores test. Vi fik oplyst at båden tidligere har sejlet lige over 30 knob.
Vi vurderede at Carver C37 Coupe har en fornuftig cruisingfart på 22-23 knob ved 3500 omdrejninger. Her sejler C37’eren ganske hurtigt med en behagelig sejlads, et rimelig lavt støjniveau og den bedste brændstoføkonomi med 3,25 liters forbrug pr. sømil, set som et fornuftigt kompromis mellem fart og forbrug.
Vores sejltur med C37’eren var ganske behagelig. Vi sejlede på ret fladt vand, men båden gik fint og rimelig blødt i de dønninger vi mødte og i vores egne hæksøer. Båden kløvede søerne kontant og helt uden rystelser.