Tre motorvalg
Volvo Penta D6-330 er standardmotor i C330, og den giver ifølge Sealine en topfart på 25-26 knob. C330 leveres desuden med enten to Volvo Penta D3- 220, der giver en topfart på op til 31 knob, og den meget potente Volvo Penta D6-400, som den testede båd var udrustet med.
S330V med outboard motorer
Sealine har netop søsat en ny version S330V af sports- modellen, der drives af to Mercury Verado outboard motorer på hver 300 eller 350 hk. Sealine C330 kan ses og prøves på Båd- og vandsports-messe Ishøj Havn 31. august til 2. september 2018.
Konstruktion og koncept
Båden, der produceres i Finland, er vakuumstøbt efter de nyeste krav og kvaliteter. Det indvendige skrog er skummet op med polyesterskum, som gør båden synkefri. Skummet er flammehæmmende og samtidig lydisoleret, derfor høres bølgerne meget svagt. Båden føles stiv og er i perfekt balance. Finishen i apteringen er i udsøgt kvalitet.
Targa 30.1 er til weekendture eller længere ture med familie eller venner, især for dem der vil være udenfor, hvilket ses af det store for- og agterdæk. Man kan sagtens gå rundt på hele båden, hvilket er smart, når der fiskes, men også når man sejler båden i havn. Om læ findes der fem regulære sovepladser – der kan også sidde fem personer og spise, men pantryet er lille, når der skal laves mad. Båden er også primært til den aktive sejler, der er søstærk som båden og også tør sejle i hårdt vejr, da båden er skabt til at klare det.
Konklusion
Targa 30.1 begejstrer hele vejen rundt. Du føler dig meget tryg om bord, og man kan glæde sig over de praktiske detaljer og den robuste udførsel. Apteringen er virkelig flot udført i udsøgt teaktræ. Targa er et hot brand i verdensklasse, men heller ikke den billigste 30 fods motorbåd i klassen. Men med en pris på 2,3 mio. kr, inklusive alt udstyr, er gensalgs- værdien til gengæld meget høj.
Det mærkes tydeligt, at værftet også bygger Targamodeller til erhvervsbrug, som f.eks. patruljebåde til politiet, taxibåde og redningsbåde.