Fin plads til elektronik
Testbåden var instrumenteret med en 9” GPS/ kortplotter, som er passende til en båd af denne størrelse, og der var ingen problemer med at aflæse den. To ekstra analoge instrumenter viser fart og brændstofforbrug. Knapper til øvrig elektronik i båden sidder praktisk ved siden af rattet, men der er plads til ekstra instrumentering, hvis man ønsker.
Stor kahyt
Kahytten gemmer sig bag en hvidmatteret dør, der er transparent. Denne giver et naturligt lys i kahytten sammen med lysindfaldet fra dækslugen.
Derudover er der kunstigt lys i kahytten. Den U-formede køje kan nemt omdannes til en komfortabel dobbeltkøje, hvor to voksne kan overnatte.
Køjen måler 2x1,77 meter. I midten af køjen kan placeres et søtoilet. Båden er ideel til en 4-5 personers familie, der er glade for motorbådssejlads. Og så kan den også klare vandsport – særligt med en stor motor på hækken.
Nem at sejle
Testbådens 225 hk er den nye V6 Mercury og dens performance kan der ikke sættes en finger på. Styrin- gen og betjeningen af motoren via gashåndtaget var utroligt let.
Det skal oplyses, at båden var udstyret med Activ Trim, der auto- matisk retter op, hvis båden krænger under sejlads. Det virker og er med til at man kun skal fokusere på at styre båden. Ved godt 4000 omdrejninger cruiser båden med 29 knob hen over Middelhavet med fire personer om bord. Der var ikke meget sø på havet, så i det vejr kunne man sejle med denne fart i timevis.
Topfarten er målt til 39,9 knob med to personer om bord. Med fire personer om bord var topfarten 38,5 knob. Med 150 hk på hækken er topfarten noget mindre.
Der er stadig tale om en stor og tung båd. Ønsker man en båd, der også skal kunne efterkomme familiens ønske om vandsport, skal man nok ikke vælge den mindste motoropsætning.